Thajsko - Thajský záliv - Průvodce

Východní pobřeží je velmi vyhledávaná lokalita pro vyhlášené pláže i dobrou dostupnost z Bangkoku.

Nalezneme zde přímořské letovisko Pattaya, ostrovy Ko Chang, Ko Samet, Ko Sichang i významné města jako je Chanthaburi.

Na západním pobřeží dominuje trojice ostrovů – Ko Samui , Ko Pha Ngan a Ko Tao , dále rekreační střediska Cha-am a Hua Hin a město Phetchaburi s pozůstatky khmérské kultury.

Hlavní letoviska Thajského zálivu

- Pattaya - turistické letovisko
- Ostrov Ko Chang - Chanthaburi - Ostrov Ko Samui - Ostrov Ko Tao

Dalším místem k zastavení je i krásný park s monumentem krále Taksina (král Taksin je zde zvláště uctíván, neboť v 18. stol. vyhnal z města Barmánce a sjednotil zemi). Zvykem Thajců v malých i větších městech jsou různé pohybové aktivity. Park přes den poloprázdný se úderem šesté hodiny naplní lidmi – mladými, starými, dětmi i studenty a tito všichni bez rozdílu věku, pohlaví i postavení zde běhají a cvičí. Není výjimkou zde vidět běhat maminky s malými dětmi i velmi staré lidi. Působí to velmi příjemným a uvolněným dojmem. Ve městě se nacházejí i zajímavé waty v čínském duchu a celá řada tržišť.

Teď by se myslím hodil úryvek z deníku cestovatelky:

“ …odpoledne jsme šli na oběd, který samovolně přešel ve večeři a skončil před půlnocí skleničkou campari. Byla jsem utahaná a chtěla jsem si jít lehnout, tak jsem se vypravila zpátky na ubytování sama. A to byla ta chyba – jednak to bylo velmi daleko opuštěnou a naprosto neosvětlenou cestou a dále, jak je mým dobrým zvykem, jsem zabloudila a nechala se v panice zahnat nějakým vzteklým psem do pustiny. Tam mi už nebylo do smíchu, všude kolem mě šustila tráva a já si marně namlouvala, že jsou to jen ještěrky. Vyhodnotila jsem, že mám pouze tři možnosti, jak přežít – za prvé přelézt šest ostnatých drátů, nebo jít vysokou trávou podél drátů a doufat, že budou někde přerušené a modlit se, abych nešlápla na hada a nebo se vrátit kolem stejného psa zpět. Plán tři mi v té chvíli připadal jako nejlepší, i když ještě před chvílí bych volila jakoukoliv jinou cestu, jen aby mě ten pes nedohnal. Při zpáteční cestě tam opět byl a ještě ho nepřestalo bavit na mě zuřivě vrčet a štěkat. Začala jsem zbaběle volat uprostřed pustiny a vedle nějaké pusté barabizny o pomoc, což bylo dosti zbytečné. Naštěstí nebyla tak opuštěná, jak vypadala a já nad ránem vytáhla z postele otce se synem. Syn byl tak nesmírně laskavý, že vzal baterku a vysílačku a šel mě kus doprovodit. Ten obrovský černý hrozivě vzteklý pes se rázem změnil v blahem slintajícího kňučícího drahouška, kterého bych nejraději vlastnoručně uškrtila. Možná to ještě udělám. Opět jsem si připadala jako úplný blbec. Pak už jsem ve zdraví dorazila do chatky, což po tmě bylo velmi dobrodružné, neboť se muselo lézt po žebříkách, kde sem tam nějaké prkénko chybělo. Elektřina na umyvárně ještě fungovala, což bylo nové, ale zato netekla voda. Umyla jsem se tedy v korytě venku, kde voda velmi smrděla, což jsem ocenila hlavně v ústní dutině. V posteli mi pak přebýval šváb, za kterého by se nemusela stydět žádná zoologická zahrada a nebyl sám….“