A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Thajsko - Průvodce

Doprava v Thajsku má mnoho podob - od nejdražší a nejluxusnější profesionálních dálkových klimatizovaných autobusů až po barvitý kolorit nejlevnějších vlaků, které se pohybují krokem a jsou nacpané lidmi, zvířaty i pytli s rýží.

V Thajsku se na silnicích jezdí vlevo!

Letadlo

do Thajska je nejběžnější způsob dopravy letadlem do hlavního města Bangkoku. Letenky nabízí řada leteckých společností - přímé i s přestupem, let trvá cca 12 hodin a ceny letenek se liší podle jednotlivých leteckých společností i ročního období.

V Thajsku působí i místní letecké společnosti spojující Bangkok s nejvýznamnějšími provinčními městy.

Vlak

Thajsko má čtyři základní železniční tratě spojující Bangkok se severní, severovýchodní, východní a jižní částí země. Vlaky jsou levné a pohodlné, ale nejezdí všude a často je nutné se smířit s velkou časovou ztrátou při čekání na vlak.

Vozy první třídy jsou klimatizované s jednotlivými kupé a jídelními vozy. Na rozdíl od nich vozy třetí třídy mají většinou jen dřevěné lavice, větráky, ale lze zde krásně pozorovat život a zvyky místních obyvatel. V uličkách i na nádražích se neustále proplétají prodavači s jídlem a pitím a nabízejí tradiční thajské pokrmy. Na dlouhé přejezdy vlakem jsou vhodné lůžkové vozy.

Autobus

přímé dálkové autobusové linky jezdí z Bangkoku do většiny velkých měst. Autobusy bývají rychlejší než vlaky a jsou dobře udržované. Většinou jsou vybaveny pohodlnými sedačkami, toaletou, klimatizací i videem. V případě delších přejezdů se často podává občerstvení a výhodou jsou i deky na přikrytí. V případě klimatizovaného autobusu je nutné počítat s větší zimou a vzít si do vozu teplejší oblečení. Pokud má v Thajsku něco klimatizaci, tak je nutné, aby pracovala na plný výkon a tudíž je i vyšší riziko nachlazení.

Místní autobusy, většinou bez klimatizace, pak jezdí i do malých měst a vesnic, jsou pomalejší, často přeplněné a po cestě je velké množství zastávek. Výjimkou není ani to, že řidič zastaví a bez ohledu na autobus plný lidí se jde najíst. Nikoho to nepřekvapuje a všichni poklidně čekají. Vozy nejsou často v dobrém technickém stavu a umění řidičů se mnohdy dost liší. Někteří řidiči více troubí, než jedou. Zadní sedadla jsou často vyhrazena mnichům a je dobré je nechat volná.

Trajekt

na velké turisticky navštěvované ostrovy se lze snadno dostat pravidelnými trajektovými linkami. Mezi malými ostrůvky jsou často jediným pojítkem rybářské čluny, které nejezdí pravidelně. Někdy je zapotřebí čekat, až se zaplní alespoň polovina míst v lodi, než se vypluje. V období dešťů je mnoho linek mimo provoz.

Městská doprava

Bangkok patří k městům s největšími dopravními zácpami na světě. Doprava je přetížená a pohybovat se po ulicích může být v některých částech města dosti obtížné. Na ulicích je řada dopravců, kteří neustále nabízejí svezení.

Taxi, rikši i tuk-tuky čekají na příležitost výdělku a je potřeba opatrnosti při domlouvání ceny. Smlouvání je součástí místního koloritu, ale je lepší si nesedat do vozu předtím, než je dohodnuta cena za dopravu do místa určení.

Městské autobusy jsou levné, jezdí dlouho do noci, ale někde může být problém se domluvit.

Velmi výhodnou variantou je říční doprava, a to hlavně v centru města, kde jsou neustále dopravní zácpy – jezdí pravidelně a podél řeky je řada přístavišť, kde lze pohodlně nastoupit. Je to velmi levný, pohodlný a rychlý způsob dopravy v centru města.

Motorky

nejoblíbenějším a nejpočetnějším dopravním prostředkem v Thajsku jsou motorky. Jezdí naprosto všude a je jich oproti jiným dopravním prostředkům početní převaha. Motorka je součást vybavení každé domácnosti – jezdí na nich celé rodiny, školáci do školy, děti i staří lidé. Počet osob jedoucích na jedné motorce je neomezený – kolik se jich vejde, tolik jede (nejvíce jsme napočítali pět osob na jednom stroji, přičemž není pravidlem, že řídí první v řadě). Motorka také slouží na přepravu nejrůznějších věcí i zvířat a je neodmyslitelnou součástí Thajska.

Poslední editace textu: 9.6.2011 12:11
Další informace

Konvertor měn

 
Zdroj: penize.cz
REKLAMA