Thajsko - Cestopisy

Krabi - výlety, okolí

27.2.2010
Samui- Krabi
V 6:45 pro nás přijeli s minibusem. Odvezli nás do Nathonu, přeložili do autobusu a s tím odvezli o molo dál, kde nás nechali zase vystoupit. Nás nechali do lodě nastoupit po takovém hydraulickém tunelu a můstku a autobus najel dírou na konci lodě dovnitř s ostatními autobusy a auty.
Jízda byla klidná, ani jsme nepoznali, že už jedeme. Za chvíli jsme byli v přístavu, nechali nás vystoupit a na parkovišti na nás čekal náš autobus. Odvezl nás do Surat Thani, kde nás nechali přestoupit do nějaké šílené hajtry napůl po smrti a bez klimatizace a asi hodinu nás tam nechali přímo u křižovatky uprostřed města vycukat.
Jen 1 paní prodávající ovoce vlezla do busu, tak si Olin koupil ananas. My ho s Oliverkem moc nejíme, Oliver chtěl meloun, ale smůla, táta nám nekoupil nic.
Naštěstí jsme měli velkou svačinu z hotelu. Koláčky, banány a vajíčka. Všechno jsme s Olíkem snědli.
Olina jsem poslala ven něco koupit. Nechtěl za žádnou cenu vylézt ven, ale Thajci vybíhali třeba 6x za sebou, tak nakonec šel. Na cestu dostal poučení, at nenosí nic s chlupama. …často mají různé křupky polité sojovou omáčkou a obalené chlupy bez chuti….
Donesl krevetové brambůrky…jahodové mlíčko v krabičce a toust….s chlupama….
Potom jsme šíleně dlouho jeli do Krabi. Autobus jel sotva 50 km /h. A pořád zastavoval….trasa jako Jihlava, Helenín, Malý Beranov, Nové Domky, Velký Beranov, Brádlo, Jeclov, Luka….asi tak….¨
No zase jsme viděli zajímavé okolí a různé lidi, kteří jeli autobusem ze školy, z práce a tak. Místo turistů. Ti jsme byli snad jediní.
Kolem 3 h jsme přijeli do města Krabi. Tam nás hodinu nechali čekat na minibus k pláži. Zatím jsme si nechali uvařit instantní polévku, ale nakonec jsem ji jedla jen já, pálila jak čert (měla být pro malého).
Nakonec jsme se dočkali a odvezli nás k Ao Nang pláži. Zrovna byl odliv, kalná voda kdesi v nedohlednu, lidé z lodí vystupovali bahnem, hned podél celé „pláže“ silnice, ta rádoby promenáda plná bílých lidí a krejčovství a hadry, hadry, hadry. Jako na několika kilometrové pouti. Ani se nedá bydlet přímo u vody. Vše je přes silnici. Obcházeli jsme ubytování, bylo od 2300,- THB a ne u vody. Nakonec jsem vlezla do agentury a našli nám ubytování v chatce s bazénem za 700,- v Cliff view bungalows. Je to tak 5 km daleko, ale od 7 ráno jezdí každou hodinu svoz k pláži a zpět. Agentura Baracuda.
Také tady nabízí výlet 1+1 zdarma při ubytování na 3 dny a více a jinak to stojí na 4 ostrovy 380,- THB i s jídlem a šnorchlováním, což je skoro zadarmo. A dítě zdarma samozřejmě.
Zítra ten výlet zkusíme koupit a uvidíme.
Dopravu do města a zpět už jsme zkoušeli a bylo to v pohodě. Klasický Sangtiaw s lavicemi, vejdeme se tam i s kočárkem. Ochotný řidič Richard.
Zajeli jsme na večeři. Restaurace jsou tu dost drahé. Místo 50-60,- THB tak 120-180,- THB za thajské jídlo. Najedli jsme se raději u stánků. Olin měl pad thai (35,-) a já jarní závitky (50,-), výborný mangový shake (20,-) a 2 kokosové shaky (2×20,-).
V 7 eleven jsme koupili toustíky pro Olíka a na zítra jahodová mlíčka a mléko ke cornflakesům.
Od paní ve stánku dostal navíc banán.
Prošli jsme město, prohlédli výlety. Nevypadalo to tu zdaleka tak hezky, jako na letáčcích. Zklamání největší.
V noci náš žrali komáři a mravenci. Mravenci skončili ve 2 v noci, komáři až kolem 5 h ráno. Teprve potom jsme s usnuli. Oliverovi to bylo jedno. Sice ho taky kousali, ale spal dál.
Rozhodli jsme se pořádně vyspat a zrušit výlet.

28.2.2010
Krabi – 4 Islands
Vstali jsme v 8:29 a rozhodli se, že na výlet pojedeme. V 8:50 jsme už byli komplet sbalení a stáli na recepci a užaslému pánovi oznámili, že na výlet jedem, že nám to slíbil jeho kolega. Chvilku valil oči, ale obtelefonoval to a v 9:15 pro nás přijel svoz.
Odvezli nás velkým náklaďákem před agenturu Baracudas, tam nás roztřídili podle druhu výletu, nalepili cedulky na oblečení. Nás nechali vodou nastoupit na obří long-tail boat pro 60 osob.. Jeli jsme asi jen 15-17 minut na první ostrov, Koh Poda. Pan delegát si všiml, že Oliverkovi dochází voda, tak nám hned litr donesl. Sám od sebe! Oliver snědl asi 5 plátků toustového chleba, co Olin koupil na krmení ryb při šnorchlování.
Koh Poda
Vystoupili jsme vodou na překrásném ostrově, opravdu jako na fotkách. Bílý písek, mělká teplá voda. Všude byly cedule: “ Nekrmte opice, koušou a kradou.“ A ani jsme si nesměli vzít věci na pláž. Jen jsme se trochu prošli a fotili a zalezli do restaurace, čekalo nás ten den ještě moc slunění.
Dali jsme si jen 1 kokosák (70,-) a navíc zkyslý. Bylo tam příšerně draho. Ve vodě plavaly medůzy a něco, co vypadalo jako želé rampouchy. Něco mi požahalo palec u nohy.
Včas jsme se nalodili, ale nějaké hňupy hledali ještě půl hodiny po ostrově. Nakonec jsme jim všichni zatleskali, že se konečně uráčili nechat najít.
Chicken Island
Druhý ostrov byl „kuřecí ostrov“ Má skalní útvary ve tvaru kuřecí hlavy. U něj zakotvila loď na hluboké vodě a šlo se šnorchlovat. Oliver dostal rukávky, ale zůstala jsem s ním na lodi a krmili jsme ryby z ochozu. Byly jich tisíce. Olin šel do vody, ale ryb bylo tolik, že ho obtěžovaly a lezly mu do plavek. Za chvíli přišel za námi.
Tup Island
Tady nám při vylodění rozdali pití a jídlo – polystyrenové mističky s rýží, volským okem a pytlíčkem s masovou směsí. I pro Oliverka. Ale ten byl přejedený toustů a nic nechtěl. Ve stínu jsme se najedli a šli k vodě. Jsou tam 2 ostrovy propojené písečnou hrází . Nádhera. Mám ovšem pocit, že hlavní atrakce ostrova je náš Oliver. Pořád si s ním někdo chce hrát, nebo ho fotit. Hlavně Japonci. Ti se beztak fotí pořád. Jeden kluk třeba udělal snad 100 fotek své přítelkyně, která jen stála a mávala různě rukama .
Oliverek krásně plaval a moc se mu tam líbilo. Hodně si pohrál s nějakým pohůnkem z konkurenční lodě. Ten ho tahal za ruce a hrál si, už jsem myslela, že mi ho ani nevrátí. Také jsem si popovídala s nějakým režisérem, který točil dokument o ČR, asi pro Japonce…už nevím přesně.

Phra nang Cave
Poslední zastávka. Ostrov s jeskyněmi. V jedné jeskyni je oltář obložený různě velkými dřevěnými penisy. Tak do 2 m. Místní tam dávají různé obětiny a pálí vonné tyčinky.
Pěkně jsme se tam zase najedli, Olin koupil u stánku 3 kuřecí stehna (po 30,-) a jarní závitek (20,-). Oliver snědl celé stehno. V písku jsme si hráli na vaření. Oliver vyrobil friťák a dělal „řízky“.

To byla poslední zastávka, potom nám dali na palubě meloun, Oliver dostal navíc 4 díly od místních a za chvíli jsme byli zpátky v přístavu. Při vystupování se mi ve vodě urvala bota a tak jsem vrávorala, že jsem málem zahučela pod vodu i s Oliverem. Bylo jí tak do pasu.
Svozem nás odvezli do Cliff view resortu a tam nás čekal uklizený pokoj, čisté ručníky, lahvičky s vodou. Milé překvapení.

Olinovi chybí cca 4 tis THB a neví, kdy a jestli a za co je utratil…

Venku je pěkné sezení, tak jsem udělala zápis a vyrazili jsme do města. Richard nás odvezl jen na půl cesty, že jsou tam levnější restaurace, tak ať se najíme a nakoupíme, a že nás vyzvedne u Baracudas na zavolání.
Zašli jsme do rybí restaurace, Olin si nechal připravit 2 kalamáry na grilu s brambory (220,-) a já sweet and sour (90,-). K tomu melounový a banánový shake.
Po večeři začal mít Olin střevní potíže a v prodejně s oblečením, kde jsem si kupovala kraťasy (místo v čistírně propálených a podloudně strčených mezi ostatní prádlo) se málem po…. Nebyl tam záchod.
Vlezli jsme do Starbucks kavárny. Chtěli jsme si dát kafe, aby si Olin mohl zajít na WC tam, ale když jsem zjistila, že stojí 1 kafe 250,- THB a koláček tak 100,- a vyšlo by to dráž, než luxusní večeře, tak jsem odsud s malým odešla a čekala na Olina venku. Přišal až tak po půl hodině chudák.
Šli jsme se projít a koupit repelent. Ten jsme sehnali za 100,- v muslimské prodejně se vším možným. V lékárnách ho měli za šílené ceny….nebo ubrousky na mimi měli za 250,- místo za 36,- jako v Tescu ! Šmejdi.
Večer jsme se všichni natřeli repelentem, ale k ráno mě komáři stejně pokousali,protože působí 7 hodin.

1.3.2010
Ráno jsme se rozhodli odjet lodí na výlet na Rai Leh (Rai ley…jak kdo říká). Je to místo s plážemi dostupné jen lodí pár km od nás. Koupili jsme si lístky na minibus na zítra ráno na Patong Beach v Phuketu (2+350,-) a mohli odjet do města na výlet.
V přístavišti long tail boatů jsme si koupili lístky na loď (2×80,-)a čekali, až nás bude min. 8 lidí, aby loď vyplula.
Cesta trvala tak 15 min. klidné plavby.
Railey je moc krásné místo. Velká pláž lemovaná na krajích takovými skalními homolemi.
Šli jsme do vnitrozemí po cestičce, všude liány a obří stromy, dokonce jsme viděli asi 50 opic. Dál jsme šli podle směrovek k Diamantové jeskyni. Tu jsme navštívili. Byla plná krásných krápníků a krápníkových vodopádů. Místní výrostci lezli po jeskyni jako opice, po skalních vodopádech, zkoušeli lámat krápníky….no hrůza. Nikdo to tam nehlídal.
Dál jsme prošli na východní Railey, jsou tam mangrovové porosty kvůli kterým se tam nedá koupat a údajně tam má být díky tomu levné ubytování….ale není…hned první co jsme jen tak pro zajímavost navštívili stálo neuvěřitelných 5000,- THB na noc !.
Protože byl šílený hic, tak jsme podle mapy nešli další 2 km k další pláži, ale vrátili se na Railey west, že se necháme odvézt zpátky. Ale zase nám řekli, že loď pojede, až bude 8 zájemců a my že jsme první. Tak jsme zatím šli do restaurace na jídlo. Cena byla strašná, 150,- THB za nejobyčejnější Pad thai jak z ulice a pivo cenu už nevím….dali jsme si raději oboje dohromady. Obešli jsme celou pláž a žádný levný stánek nenešli.
Potom už na loď čekala další skupinka lidí, nás přidali a už jen chvilku jsme čekali na poslední 2 lidi a vyjelo se.
Po příjezdu jsme se vykoupali a potkali pana Richarda. Nabídl nám levné nakupování ve 4 h. Mysleli jsme, že jde o normální svoz, ale odvezl nás na nějakou vzdálenou tržnici.
Koupili jsme Oliverkovi gumáčky (120,-). Nějaký koblížek s kokosem (5,-), kuřecí stehno. Potom nás odvezli do města, dali jsme si Pad Thai, jarní závitky a 2 mango shaky. Nechali jsme se dovézt zpátky, že se vykoupeme. Bazén už byl zavřený, zhasnutý, ale p. Richard ho pro nás zprovoznil. Všichni na nás byli milý. Chtějí od nás nějakou zmínku a pochvalu na internetu a zaslouží si ji. Dělali celý pobyt co nám na očích viděli.
Potkali jsme 2 rakouské důchodce na cestě kolem světa. Jeli Los Angeles, Fidži, Bali, Nový Zéland, Austrálii, Thajsko, skončí ve Vídni. Tvářili se příjemně, ale když nevěděli, že mluvím i německy, tak nás jako rodinku pomlouvali, že jsme chudí češi a že beztak neumíme žádnou řeč a jedeme tam z posledních peněz a kdesi cosi. Za to jsem je druhý den ráno přivítala větou : „Guten Morgen, wie geht es Ihnen heute? “. ….a následovala reakce…proboha…ona mluví německy….takhle to dopadá, když někdo někoho celou cestu do města pomlouvá ve společném autě .

Cestopis měsíce

• Na mořském kajaku za Mokeny

Stačí pořídit si svoji loďku a můžete na vlastní pěst, zcela nerušeni, vnímat poklidnou krásu a pestrost tropického ráje. Thajské souostroví Ko Surin je zatím cestovním ruchem dotčeno málo a zažít tu můžete i pomalu vymírající tradice mořských nomádů více