Thajsko - Cestopisy

Thajsko s dítětem 4

ještě trochu nudy na Samui :)

24.2.2010
Kolem půl deváté jsme vstali, nasnídali, Oliver si řekl paní o vajíčko, protože dnes nebylo a ona mu ho uvařila.
Vypravili jsme se hledat Silver Beach. Jeli jsme směrem k Chaweng beach a koukali na cedule. Stejně jsme to přejeli, tak jsme se nakonec byli koupat na Chawengu. Převlékli jsme se na záchodě u restaurace, věci hodili pod palmu a šli k vodě. Byly velké vlny, ale na pláž dojížděly malinké, tak Oliver vůbec neváhal a běžel se hrabat na mělčinu do písku.
Chodí tu prodejci jídla, oblečení a hraček. Paní ovšem za jarní závitek chtěla 30,- THB místo běžných 10,-, tak jsem si ho nekoupila….prodavačka se urazila…jenže já sním minimálně 3 a za to už se najím v restauraci. Celkově se mi zdají prodejci nějací podráždění.
Koupali jsme se sotva hodinku a začalo moc pražit slunce, nechtěla jsem tam být s Olíkem přes poledne, tak jsme s brekem oblékli malého a jeli zpátky k nám. Kousek od naší Lamai beach jsme si všimli cedule Silver beach, tak už víme, kam jet. Je to kousek, v zatáčce, vstupuje se tam přes nějaký resort. Zítra tam asi zajedeme.
Doma jsme si dali sprchu od písku, vykoupali v bazénu a šli koukat na futuramu. Přes poledne je lepší držet mládě ve stínu.
Zbaštili jsme velký ovocný talíř s pomelem, dragon fruitem, rambutany a jack fruitem .
Paní nám donesla navíc talíř s melounem jen pro nás a Oliver jí za to u bazénu celou pocákal vodou.
Odpoledne jsme šli do města a najedli se v Žirafě. V agentuře Weekender jsme koupili lístky do Krabi (2×500,- + 2x 150,-na Ao Nang)Tentokrát jsme si sedli do bambusového domečku, tak se Oliver hlídal lépe, než na plastové židličce. Oba jsme si dali kokosové curry, já s kačenou a Olin s vepřovým, k tomu kokosový a pomerančový shake. (180,-)
Pokračovali jsme na tržiště, koupili Oliverovi sticky rice (lepivou rýži) a šli do Tesca pro plenky. Mají je tam za polovinu (28 plen za 135,- THB).
Navečer jsme jeli zase do Tesca na Chaweng beach. Olin ho chtěl vidět, protože je hodně velké. Něčeho tam bylo víc, něčeho méně. Nakoupili jsme spoustu pochutin a pití na vyzkoušení. A taky trička a kompletky pro děti. Na to jsem se těšila už u nás a splnilo to moje očekávání ! Cherokee jako u nás v Tescu a za super ceny. Navíc byl výprodej a stálo tričko třeba 10,- THB !!! Hurá !
P.S. malý ho nosí už půl roku a pořád je jako nové, super kvalita.
Při návratu malý na motorce usnul, tak jsem ho přenesla do postýlky, dala si sprchu a šla na masáž. Vybrala jsem místo za rohem, pár set metrů daleko. Masírují tam od 200,- THB/H. Vzala si mě na starost JUM (Džum), je z jihu, má 144 cm a 47 kg, prý hodně přibrala, má obvykle 43 kg. Bylo jí 32 let, vypadala tak na 20, má 10 l syna. Na Thajku měla obří prsa. Ta mi dala. Prvně mě zatáhla za závěs, pustila hudbu a zeptala se, jestli jsem tu sama. Docela jsem se lekla, že jsem na jiném druhu masáže, než jsem počítala. Potom vešla dovnitř, naštěstí oblečená…a začala zlehka masírovat. Potom postupně přitvrzovala, až mi praskaly klouby v těle.
Z 200,- odevzdá polovinu majiteli a přes den pracuje jako uklízečka.
P.S. thajskou masáž už nikdy, snad ještě teď mě z ní bodne v zádech, myslela jsem, že mám páteř vejpůl

25.2.2010
Hned po snídani jsme opět vyrazili na Silver Beach na motorce. Je to pláž v zálivu s malými vlnkami a krásnou vodou, jemným pískem, mezi Lamai a Chaweng pláží. Pro děti opravdu skvělá.
Byli jsme tam do 11 h, kreslili obrázky do písku a užívali si. Potom se přivalily velké mraky, tak jsme hupli na motorku a valili domů. Chytl nás jen lehký deštíček, ještě jsme se v něm vykoupali v bazénu…po koupání jsme se mohli jen povalovat po pokoji…co jinak v dešti…a když konečně přestalo, šli jsme do Žirafy na oběd. Dala jsem si jarní závitky (50,-) a Olin oříškové curry s kuřetem a rýží (50,-), jablkový shake (25,-) a Oliver suchou rýži. P.S. Oliver za ten měsíc vyrostl snad 5 cm a přibral tam, od té doby půl roku nic … Chtěli jsme jít ještě na tržnici a Olin objet dokola ostrov, ale začal pravý tropický slejvák. Asi po hodině konečně zeslábl, tak jsme zabalili Olivera do parea a valili rychle na hotel. Asi v půlce cesty jsme se museli zase schovat a když jsme přišli konečně na křižovatku k našemu ubytování, tak místo silnice byla několik set metrů říčka ! Prvně jsme v domečku u cesty čekali, že voda opadne, ale nakonec jsme to vzdali a šli vodou. Ostatní také déšť nedéšt vyrazili do ulic. Na motorkách v pláštěnkách i bez nich. Do půl kol voda… Když jsme došli na pokoj, byl naštěstí Oliver pod pareem suchý. Thajka nám donesla ovoce a vysvětlila, že když prší, nejde elektrika.
Chvíli jsme byli tedy zalezlí a jen přestalo, tak jsme šli do bazénu a tam se s malým rochali až do půl šesté večer. Olin jel na motorce na výlet, sám. Viděl na křižovatce ležet motorky. Po nehodě, bez lidí. Potom jsme šli do prádelny a na tržiště, před 7 eleven jsme snědli 5 špízů, byly výborné. Oliverkovi jsme po dlouhé době koupili toustík, snědl ho celý a špíz k němu (špízy po 10,-).
V Tescu jsme přikoupili opalovák Nivea (UVA 30 za 220,-), pitháju a jogurty.
Na druhém konci města jsme koupili Oliverkovi drhaný náramek na nožičku s želvičkami (50,-).
Dali jsme si ještě palačinky (2×40,-) a výborné pad thai na ulici.
Olina jsem vyhecovala na thajskou masáž. Dovedla jsem ho k salonu, vyžádala si JUM, která nebyla nikde vidět, ta přiběhla odzadu, hned mě poznala a ptala se, jak se mám a tutala na Oliverka. Měla zase velká prsa a velký výstřih, tak jsem tam Olina nechala, ať si to užije a šla uspat Olivera. Došli jsme sami domů, dojedla jsem jídlo, uklidila nákup, a pustili jsme si včelku Máju. Oliverek se pořád ptal, kde je tatínek a nechal se taky namasírovat. Prý jako tatínek od paní. Neměla jsem tam Olina nechávat s tolika penězi. Ještě se ta masáž zvrhne….
Olin se vrátil včas, nevypadá rozlámaně, uvidíme ráno.
Ještě jsme zašli za p. Černým a jeho ženou, dali nám informaci o Phanganu a Krabi, ukázali nám fotky. Oboje vypadá výborně.

26.2.2010
Po snídani jsme jeli zase na Silver beach a pěkně dlouho se koupali, plavaly mezi námi ryby, po kamenech běhali krabíci a místy byla voda krásně mělká a hodně teplá, taková malá jezírka. Oliver si tam moc vyhrál.
Přes poledne jsme jeli domů si odpočinout a pak jsme šli na oběd. Olin si dal nudle ve slizu, já normální (50,-) a kokosák. Po obědě jsme sedli na motorku a jeli na velký výlet do vnitrozemí. Jeli jsme až skončila silnice, po prašných cestách, pěkně pomalu. Kolem byla krásná údolí plná palem, banánovníků, ovocných stromů s duriany, později jen chatrče místních s malými políčky. Všude to vonělo, ptáci zpívali, cvrčci cvrkali, děti na nás mávaly.
Oliver zase usnul, tak jsme ho po příjezdu dali do postýlky a šli se slunit. Vzbudil se až navečer, tak jsme alespoň mohli jít na večeři.
Na recepci se Oliver rozloučil s jeho oblíbenou Thajkou (odpoledne nám donesla svačinu na zítra a pro Olivera na cestu vařená vejce ).
Zašli jsme na tržiště na špízy, Oliverovi pro toust a koláčky.
Na druhém tržišli jsme koupili palačinku s kokosem a čokoládou (40,-) a v Mc Donald´s zmrzlinu (40,-) a ananasový šáteček (40,-).
Koukali jsme na tašku na kolečkách, chtějí za ni 800,- THB.
Olina jsme poslali zase na masáž a sami šli do bazénu. Byli jsme na celém hotelu úplně sami, žádní jiní hosti, žádný personál, žádná ochranka a tak jsem se bála. Hlavně ve vodě. Všude tma a stíny…brr…. Trpím na to i doma. Raději jsme se zavřeli na pokoj a čekali na Olina.
S tou masáží je to podezřelé. Já jsem z ní rozlámaná jako by mě lámali kolem a on jde podruhé a nic….

Cestopis měsíce

• Tudong, cesta mnicha

Chodí Thajskem s oholenou hlavou a nesmějí pod střechu. Spí na hřbitovech nebo v klášterních zahradách, často chodí bosi a bez slunečníku. Mniši na tudongu, tradiční buddhistické túře, která prověří, co ve vás je. Dva týdny, měsíc, půl roku, celý více

• Na mořském kajaku za Mokeny

Stačí pořídit si svoji loďku a můžete na vlastní pěst, zcela nerušeni, vnímat poklidnou krásu a pestrost tropického ráje. Thajské souostroví Ko Surin je zatím cestovním ruchem dotčeno málo a zažít tu můžete i pomalu vymírající tradice mořských nomádů více