Thajsko - Cestopisy

Thajsko duben 2008 III.část

Thajsko duben 2008

Druhý den po snídani jsme se uvelebili u bazénu. Nechtělo se nám nikam chodit a navíc ten bazén je opravdu nádherný. Hlavně pro mě, protože nejsem žádný extra plavec,a tady jsem se vyplavala do sytosti. S lehátky nebyl ani jeden den žádný problém, vždy se našla nějaká volná. Celý areál hotelu je krásný, bazén protéká celým areálem, uprostřed je bar, kam se může buď přímo z bazénu nebo si jdete sednout na něco k pití, či k jídlu z druhé strany. U bazénu jsme se bavili hlavně pozorováním našich německých spolubydlících. Hotel byl obsazen převážně němci, spíše středního a staršího věku a pozorovat je byla zábava. Většinu jsme si i pojmenovali, tak třeba byl tam jeden, říkali jsme mu Joachim Fridrich, ten byl úžasnej. Chodil v plavkách a v mokasínech pořád dokola, opálený jen napůl, chtěla jsem mu doporučit změnit směr, na nohách měl lampasy, jak byl zepředu červenej a zezadu bílej. Úžasná byla tlustá Hildegarda, vyloženě přetékala z lehátka a když šla do vody, schůdky, po kterých se chodilo do bazénu povážlivě skřípaly a hladina vody nebezpečně stoupla. Její manžel, neskutečně hubený už starší pán v tangách byl taky mazlík k pokoukání. Dále se nám velice líbil asi 50-ti letý, vysoký, urostlý chlápek, Tom mu říkal generál Fritz a jeho ženu jsme pojmenovali Truda. Ti byli hrozně milí, vždycky, když jsme se potkalii, tak nás pozdravili, generál samozřejmě zasalutoval. Bylo zábavné pozorovat jejich zvyky, je to zvláštní národ, potrpí si na disciplínu a neradi mění své zvyky. Takže, když ležet na lehátku, tak pořád na stejném, když začínají snídani vajíčkem, tak každý den, když plavou prvně na pravou stranu, tak nikdy nezačnou levou apod. Ale byli milí, žádný bugr, jaký jsme zažili před lety s mladými němci v Turecku, byli to převážně starší lidé a v hotelu byl nádherný klídek. Odpoledne jsme se vrátili na pokoj, převlékli se a já se vydala na masáž. Těch masážních salonů je tam plno, stačí si jen vybrat. Tomáš jít nechtěl, jen mě tam zavedl, vybrala jsem si hodinovou masáž celého těla a Tom slíbil, že se pro mě za hodinu vrátí. Řeknu Vám, thajská masáž, to je zážitek. Absolvovala jsem masáže v Turecku i v Egyptě, chodím na ně i u nás, ale tahle byla asi nejlepší. Vejdete dovnitř, mladá krásná thajka se ještě jednou ujistí, jakou masáž chcete a už to začíná. Před vstupem dovnitř se musíte zout a dostanete takové froté bílé pantofle. Potom k Vám přijde jedna z masérek a donese vandlík s teplou vodou, ve které plavou lístky růží a v té vodě Vám umyje nohy, potom Vám je utře a vede Vás dovnitř k takové kóji, je jich tam více a jsou odděleny závěsy. Tam na Vás čeká matrace povlečená prostěradlem, polštářek a hedvábné pyžamko. Je Vám naznačeno, abyste se převlékli, položíte se, hraje tichá náladová hudba. Pak znovu vejde ona masérka a začíná samotná masáž. Začíná se na šlapce jedné nohy, postupně až ke kyčli, potom druhá noha, otočí Vás na břicho a masíruje záda, ruce, každý prst zvlášť. Je to chvílemi i trochu bolestivé, masíruje zápěstím, kolenem, různě Vás sukuje, jednu chvíli jsem si říkala, že už se nerozmotám a určitě mně zlomí nohu v krčku. Ale ona Vás tou masáží tak uvolní, že jsem si připadala jako bych ani neměla klouby. Nakonec si dala mou hlavu do klína na polštář a masírovala mně obličej, spánky, čelo. Každé místo, které promasíruje zakončí popleskáním, hlavu popleská takovým gumovým balónkem. Jelikož mám nemocnou páteř a masáží a rehabilitací jsem zažila bezpočet mohu říct s klidným svědomím, že toto jsou profesionálové. Hodinka utekla jako voda, oblékla jsem se, nabídly mi nějaký ovocný čaj, zaplatila jsem (stálo to 100 korun na naše peníze) a vyšla jsem ven. Cítila jsem se báječně, celé tělo jsem měla uvolněné, bylo mně nádherně. Vklouzla jsem do svých sandálků a málem si nabila kokos, za tu hodinku, co jsem byla vevnitř pořádně sprchlo a boty jsem měla vevnitř mokré a děsně to klouzalo.To je tady v Thajsku běžné, je nádherně teplo, svítí sluníčko a zničehonic se přihrnou mraky a začne pršet. Za hodinku je zase po dešti a je opět krásně. Díky těm dešťům je vzduch voňavý a svěží a báječně se dýchá. Vrátili jsme se do hotelu, já se přezula a učesala, protože po té masáži jsem byla rozcuchaná jako bosorka a zašli jsme na večeři. A vydali jsme se na další spanilou jízdu po obchodech. Chtěli jsme koupit nové kufry, hlavně já, můj kufr je maličký a už ledacos pamatuje, ovšem když jsme viděli ten obrovský výběr a ty směšné ceny, koupili jsme kufry hned dva. Nejsme přece žádní troškaři. Trošku jsme se u té koupě pohádali, já chtěla kufr červený, Tom mě ho vymlouval, že se hned ušpiní, sám si vybral černý. Byla jsem nerozhodná, jako kdyby na barvě toho kufru závisel osud planety, prodavač se usmíval a nosil další a další. Byl neskutečně trpělivý na rozdíl od Tomáše, který už začínal hudrovat, že budeme v tom obchodě asi přenocovat. Nakonec jsem si vybrala červeno černý a nesli jsme je zpět do hotelu. Jakýsi nosič nám chtěl hned pomoci, asi se divil, že jsme přijeli do hotelu jen sami dva a ani autobus před hotelem nestál, poděkovali jsme mu a za chvíli na nás koukal opravdu jak na cvoky, když jsme zase s jinými kufry vycházeli ven. Šli jsme je vyhodit ke kontejnerům, které byly naproti hotelu. Já je původně chtěla nechat na pokoji, ať je vyhodí pokojská, mimochodem tu jsme si také překřtili a to na paní Kimčonlink, ale Tom oponoval, že při zdvořilosti a ochotě thajců by nám je určitě poslali do republiky v domnění, že jsme je zapomněli a ještě bychom museli platit poštovné. Když jsme se tedy kufrů zbavili, zašli jsme ještě na něco k pití a vrátili se na náš pokoj. Pustili jsme si televizi, uvařila jsem si čaj a s ním si sedla na balkon. To mám hrozně ráda, teplý večer, šumění listí a vzdálený hukot moře, popíjím čajíček a nedělám nic. Jenom prostě vegetím. Pak jsem se šla podívat na co to Tomáš kouká, byl tam nějaký akční film se Segalem a páni to byste nevěřili, jak brebentí thajsky. Je to šikula, ten Segal, kdo by to byl řekl. Vlezla jsem si taky do postele a nechala se uspat tím akčním krvákem. Zítra se chceme podívat znovu na Koh Larn, večer zajít do Tesca , kde má Tomáš vyhlídnuté nějaké pyžamo a já noční košilku a botičky. Taky jsme si chtěli koupit něco na cestu, protože na další den jsme měli naplánovanou cestu do Bangkoku. Tam pojedeme autobusem brzo ráno, abychom si ho dostatečně užili. Teda, alespoň v to doufáme, protože tady se tak dobře spí, že máme problém každé ráno stihnout snídani. Takže raději honem spát, ať to všechno zvládneme. Jo ona taková dovolená není žádná sranda.

Cestopis měsíce

• Tudong, cesta mnicha

Chodí Thajskem s oholenou hlavou a nesmějí pod střechu. Spí na hřbitovech nebo v klášterních zahradách, často chodí bosi a bez slunečníku. Mniši na tudongu, tradiční buddhistické túře, která prověří, co ve vás je. Dva týdny, měsíc, půl roku, celý více

• Na mořském kajaku za Mokeny

Stačí pořídit si svoji loďku a můžete na vlastní pěst, zcela nerušeni, vnímat poklidnou krásu a pestrost tropického ráje. Thajské souostroví Ko Surin je zatím cestovním ruchem dotčeno málo a zažít tu můžete i pomalu vymírající tradice mořských nomádů více