A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Thajsko - Cestopisy

Po Thajsku autem

Pár poznatků a zkušeností při cestování převážně autem z půjčovny ve 4 lidech. Jde o hazard, adrenalin, částečně i ulehčení cestování s kufry - to vše dohromady. Při plném pojištění dost drahé (43 Euro / den + benzín).

Tři týdny jsem váhal, zda napsat něco o vyjímečném cestování po Thajsku autem. Jelikož jde o zcela nevšední zážitky a nenašel jsem na Orbionu zatím někoho, kdo by něco podobného popsal, zkusím to tedy sám. Nechali jsme se zlákat našimi přáteli z Mnichova na společnou cestu do Thajska - kvůli nim(učitelům) až v srpnu. Oliver (O.) a Barbara (B.) si nenechali vymluvit cestování sami autem z půjčovny, přesto, že jsem jim po důkladném prostudování stovek příspěvků na webu oponoval. Oni projeli 2x USA, tak co… Jízda vlevo je pro Evropana něco tak nezvyklého, až nebezpečného, že to nikomu nedoporučuji i přes některé klady (dojedete si kam chcete a kdy chcete bez shánění taxi či nějakého jiného druhu dopravy). Na druhou stranu, když někde zakotvíte na více dní, auto vám stojí a platíte ho… Přesun ze Suvarnabhumi do centra Bangkoku jsme podnikli taxíkem. Nutno říci, že 4 osoby s kufry do auta s plyn. bombou v zavazadlovém prostoru se nedají srovnat - vždy byl jeden kufr uvnitř na kolenou. Hledali jsme jiné, ale vždy to bylo stejné, plyn. bomba zabírala třetinu zavaz. prostoru.
Po 2 dnech strávených v Bangkoku prohlídkami všech možných watů a pod., většinou pomocí lodní dopravy, jsme se nechali již podruhé přepravit taxíkem na letiště Mue Nang. Zde na nás již čekal předem zabukovaný vůz od Budget - jak jinak než Toyota.(Musím poznamenat, že O. + B. měli s sebou 4 knižní průvodce, laptop, navigaci GPS a vládli anglickým jazykem lépe než my - já zase vybaven mnohými aktuálními poznatky a referencemi z Orbionu.) Oli se ujímá řízení a s pomocí GPS jedeme směr Ayuthaya. Po přenocování a následné prohlídce památek na bicyklech(pouze 1 E/den a os.!) se ujímám řízení s odhodláním já sám. Moje sebevědomí padá už na první křižovatce, když se cpu na pravou stranu - zde do protisměru. Za halasného upozorňování „links fahren“ a od mé ženy „běž od toho,než nás zabiješ!“ jsem to ale za pomocí GPS v češtině zvládl až do Erawan Park. Tady jsme našli uvnitř parku překrásné bungalowy(800 B). Dva prožité dny s nádherným počasím a koupáním v jezírkách, vč. výletu k jeskyni cca 30 km od EP. Odjezd do dalšího NP - Say Yok… po Erawanu dost zklamání - za stejné vstupné 200 B jeden malý vodopád a ubytka skoro jen na hausbotech s hrozným přístupem za ještě hroznější ceny až 1000 B (nechtěli smlouvat!). Leda pro někoho udělat si 2denní rafting po řece Kwai…Tak aspoň malý výšlap k bývalé železnici smrti. Poté přesun zpět přes Ayuthayu s přenocováním na Mue Nang, abychom použili letecké přepravy - jediný to ústupek od přátel - s Nok Air na Surat Thani. Zde však okamžitě O. přebírá další vůz a jedeme na trajekt na Ko Samui, kde je navádím na Jindřicha (z Orbionu), který nám doporučuje bezvadné bungalowy Sunrice na kraji Lamai úplně u moře - od 500 do 1500 B. Konečně trávíme 2 slunné dny „normálním“ pobytem u moře. To se nám líbí, přestože jsme zhýčkaní nedostižným mořem v Řecku. Velkým zpestřením je pro nás návštěva PRAGUE restaurantu, který provozují v sev. části Samui EVA a JIRKA. Touha O.+ B. po dalších parcích nás odvádí i přes špatnou předpověď počasí do Khao Sok. Zde jsme chytili jediné 2 propršené dny, s ubytováním v chatce nad rozvodněnou řekou. I nár.park byl pro špatné počasí a „Hochwasser“ uzavřen. Všechno šatstvo je provlhlé, promáčené všechny boty až do konce pobytu zapáchají, není šance to někdy usušit.

Další přesun na Krabi „zpestřen“ objížďkou 50 km pro spadlý strom a sesuv půdy na trase. V Ao Nang opět „boduji“ s informací z tohoto webu o krásných Anawin bungalowech - 500 B. Reference nelžou,francouzský správce (frajer chlap!) všechno zařídí. Pláž je po deštích špinavá, tak se druhý den přesouváme za 100 B/os. na Railey west… a to je nádhera!
Další den „povinný“ výlet na Phi Phi - strašná spousta lidí na těch výletních plážích. A to není hlavní sezóna… Po 3 pěkných dnech přejíždíme na Phuket a zakotvíme na Kamala Beach. Výjezd do Phuket Town a Patong nás utvrzuje v mínění i jiných, že Phuket (Patong obzvlášť) je asi nejdražší v celém Thai.
Na konec přejíždíme na letiště a odsud opět s Nok Air do BKK (předem buknuté opět za 1100 B./os.) Zde se rozdělujeme, abych si dokázal, že ty 2 poslední dny zvládnu „na blint“ sám zařídit. A taky nákupy mé ženy unavují nejen mě….

Rychlodráhou SARL odjíždíme před půlnocí za 45 b/os. až na Suvarnabhumi, kde čekáme 6 dlouhých hodin na „běžně zpožděný“ let Aerosvitu.

Fotky nevkládám (moc mi to nejde a stejně to každý už zde viděl) - šlo jen o popis cesty autem. Jinak silnice mezi městy jsou převážně rychlostního typu (2+2 pruhy), velmi dobré kvality a i provoz byl nad očekávání mírný. Ve městech byl ovšem očekávaný „řízený chaos“, kde byly dost nebezpečné skůtry s mladými zprava i zleva, mnohdy i ležící psi!
Cesta proběhla od 15.8 do 6.9.2011.
Sám za sebe bych ale takhle“pohodlně, ale draze“ již nikdy necestoval!
Honza 45

další cestopisy

    Cestopis měsíce

  • Na mořském kajaku za Mokeny

    Stačí pořídit si svoji loďku a můžete na vlastní pěst, zcela nerušeni, vnímat poklidnou krásu a pestrost tropického ráje. Thajské souostroví Ko Surin je zatím cestovním ruchem dotčeno málo a zažít tu můžete i pomalu vymírající tradice mořských nomádů více

Komentáře
3
Řadit podle času | Řadit podle vláken vzestupně sestupně

Při vkládání příspěvku do diskuze jako neregistrovaný uživatel budete mít u vašeho příspěvku zobrazenu IP adresu

:-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S >:) (((H))) @};-- \o/ (((clap))) :-@
zkoumálek
07.01.2015 14:14 37.188.143.***
S tím cestováním vlevo je to o zvyku  

byl jsem v řadě "left driving" zemí, od "civilizovaných, jako je Nový Zéland či Austrálie až po exotiky typu Fidži, kde se mimo hlavní (asfaltovou) silnici (jednotné číslo je správně) nejezdí ani vlevo, ani vpravo, ale tam, kde je sjízdná cesta :-). Z popisu není poznat, zda byl problémem "jen" problém s jízdou vlevo, a nebo zda šlo o problémy se zvládnutím provozu ;-)

Neregistrovaný uživatel
09.10.2011 12:35 85.71.47.***
Re: číslovaka"45"  

Kubo, tak opravdu, ale opravdu pravdivě - je to ročník narození :-(. S tím už nic nenadělám, byť chuti do cestování mám habaděj...

  • Anonym (1)
  • Anonym (3)
KubaH
07.10.2011 17:34 188.122.208.***
číslovaka"45"  

Honzo, co znamená ta číslovka 45 u Tvého jména? Je to Tvůj věk nebo ročník narození? Předem díky za Tvou pravdivou odpověď. ;-)

  • Anonym (2)
  • Anonym (2)
Zpět na všechny diskuze