Thajsko - Cestopisy

Exotika poprvé

Lodní deník :-)

20.12.2010
Vždycky jsem toužila navštívit všechny světadíly. Cestování je moje vášeň, co si pamatuju, tak jsem chtěla poznávat a cestovat. Ale zatím jsem zvládla jen evropu a Egypt - což je sice v Africe, ale tím se určitě nedá říct, že jsem Afriku poznala…No…každopádně, od té doby, co jsem se vydávala do různých zemí za prací a žila každou chvilku jinde, už utekl nějaký čas a já jsem se do toho „světa“ pořád nepodívala. Buď jsem neměla tolik peněz na letenku, nebo jsem neměla dostatek odvahy. Jenže já si chci plnit sny a kdy jindy než teď, nevím jestli budu cestovat až budu mít děti, jestli na to budou peníze, nebo jestli bude 3.světová válka. Takže není čas ztrácet čas:-)

11.1.2011
Dneska jsem objednala letenky!!!! 12.4. - 26.4.2011 Nakonec jsem se rozhodla pro Thajsko - nový světadíl- ASIE, exotika a zárověň né zas tak drahá :-). A teď to začne, dlouhé zimní večery už nebudou depresivní, protože je strávím vzrušujícím plánováním!!!!! Letenky jsem objednala přes letušku.cz , cena byla ucházející :15000 za osobu. Začala jsem hledat na internetu informace, četla jsem cestopisy i diskuze, průvodce a recenze…Všechno to vypadá krásně. Občas mám sice trošku strach - z neznáma, jiné kultury, přírody…Nelákají mě hadi, pavouci ani blechy, ani průjem a ani neodbytní obchodníci a podvodníčci. Ale snad budeme na všechno připraveni a na to na co se připravit nelze snad s ÚSMĚVĚM zvládneme. Rozhodla(i) jsme se :-D že pojedeme bez CK. Jsem zvyklá takhle jezdit i když je mi jasný, že tohle bude jiné a určitě né tak snadné, ale nějaké zkušenosti mám a tak se snažím nic nepodcenit :-) Udělala jsem plán trasy a předběžný program s volným prostorem pro improvizaci. První ubytování jsem zabookovala přes booking. com a to na jihu v Krabi, hodně jsem přemýšlela kde a co, ale nakonec jsem se rozhodla pro AO -NANG- i když vím, že to není to nej místo, ani nej pláže, přijde mi to jako super výchozí bod pro procestování okolí na skutru, na hledání opuštěných pláží a na trošku ruchu a poznávání. Bungalow jsem zarezervovala abychom nemuseli unavení po cestě nic hledat a být zbytečně nervózní. V plánu je zůstat několik dní a pak se přesunout na Ko Lantu, kde zakotvíme a odtud budeme pořádat výlety po ostrovech. Pro Lantu jsem hlasovala po přečtení všech těch názorů - mám radši batůžkáře, klid a přírodu.na Phi Phi se ráda zajedu podívat,hotel ani resort ještě nemáme vybraný, uvidíme na místě… ALE to jsou pořád jen vize, možná vše bude úúúúúplně jinak. Na poslední dva dny se chystáme do Bangkoku, nakupovat a vidět památky… Zase po všech těch recenzích jsem se rozhodla zabookovat hotel. Nejdřív jsem chtěla, tak jako většina, bydlet na Khao San Road, ale protože se znám, tak si myslím, že to pro nás nebude úplně ono. Určitě se tam půjdeme podívat, to je jasný, ale spát bych chtěla pokud možno v klidu a čistotě. Vybrali jsem hezký hotel s bazénem u řeky, poblíž skytrain nádraží a lodnímu nástupišti. Přišlo nám fajn, po tom spaní v bungalovech si malinko připlatit a před cestou domu si užít malinko luxusu v podobě vany, klimošky a telky:-) Můj plán není nijak rozsáhlý, bohužel si nemůžeme vzít dovolenou na déle jak 14dní v kuse a chceme si na ní hlavně odpočinout a né se pořád plahočit, tak uvidíme:-)

11.3.2011
Zemětřesení a tsunami v Japonsku, je mi úplně špatně…Je to hrozný pohled a hrozný pocit….

17.3.2011

Byli jsme se vyfotit, nakoupit v lékárně černý uhlí a špunty do uší, zaplatit cestovní pojištění a teď rychle vyplnit formuláře a zažádat o vízum. Máme si ho vyzvednout 21.3. a to znamená, že jsme zase kousek postoupili:-)

25.3.2011

Včera jsem vyrazili do Prahy pro víza, bylo krásně, tak jsem si to užili. Víza máme a všechno už je tedy připraveno- včetně hromádky oblečení u postele ( ale tu schovávám, aby si někdo náááhodou neřekl, že jsem magor:-) Taky jsem poprvé jen tak ze zvědavosti koukla na předpověď počasí, vypadá to že si budu muset vzít hodně silnej lak na vlasy aby účes stále držel- DÉŠŤ- !!!!!!!! Nechápu….ale řekla jsem si, že se tim nebudu trápit, že si to prostě zkusíme užít i tak, nejedeme tam přece kvůli opálení…žejo… NO a když jsme dorazili domu tak na netu je zpráva, která se jmenuje: Zemětřesení v Thajsku, Je to možný???
No ještě pořád to nevzdáváme…..

5.4.2011
Poslední dva týdny jsem jen s hrůzou sledovala, jak Thajsko ničí záplavy…Místa kam jsme měli v plánu jet, jsou stále kritická. Vypadá to ale, že déšť už konečně ustává a že se vše pomalu vrací k normálu. Letos prý prostě přišlo období dešťů dřív….

18.8.2011 (12-26.4.2011)
Taaaak a teď nastal čas říct jak to dopadlo:-) Den před odletem jsem nasmažila řízky, abychom dělali na letišti taky trošku ostudu, dobalila jsem batůžek a zrušila zabookované ubytování v Krabi -kvůli povodním jsme tam nechtěli zůstávat.
Ráno v úterý v 5:00 jsme vyrazili směr Ruzyně a odtud do Helsinek – cesta v pořádku, jídlo se dalo jíst. V Helsinkách jsme strávili nekonečných 9 hodin (čtení, křížovky, piškvorky,lodě,ŘÍZKY,slovní fotbal,řízky…:-) a pak odlet do Bangkoku. Vzhledem k té čekací době a k vstávání v 5 ráno( do Prahy to máme 3hodiny) se nám 10hod let zdál jako dobrý důvod k sebevraždě, ale přežili jsme!!!:-) Na letišti v Bangkoku jsme se šli zeptat za kolik jsou právě letenky do Krabi. Bohužel to bylo celkem dost a tak jsme dle původního plánu šli hledat autobus. Podle rad z Orbionu, jsme našli shutlebus, ale s dalším spojem byl problém, někam tu linku přesunuli- takže únava a zádrhel-nim moc. Nakonec jsme jeli metrem a taxíkem na autobusové nádraží na jih. Tam nám řekli, že busy do Krabi jsou obsazené.A tak jsme se šli najíst prvního báječného Pad-thai a řešili situaci- naprosto v klidu samozřejmě:-D Rozhodli jsme se, že zkusíme bus na Phuket- odtud se dá trajektem na Ko- Lantu také dojet. A klaplo to. Cesta nočním busem byla zážitek- byli jsme tam jediní běloši a že jsem opravdu v Thajsku mi došlo při zastávce na záchodech:-D díra v zemi a nádobka na zalití z vědra s vodou!
Na nádraží v Phuketu jsme chytili taxi a jeli do přístavu, tam si vybrali nejbližší loď na Lantu s přestupem na Phi Phi a jeli.
Na koh Lantu jsme dorazili kolem poledne ve čtvrtek!!! A začala dovolená:-)))
Původní plán byl neutrácet, najít si skromné bydlení a jíst v 7/11,ale když jsem viděla tu nádheru, azurové moře, bazén, čisté bungalovy, klimošku…zazněla památná věta- „ale co, jsme na dovolený“:-)
Na jídlo jsme chodili do restaurace u resortu, bylo tam málo lidí, bungalov s koupelnou- značka ideál. Vařili úžasně, vůbec jsme si thajskou kuchyni zamilovali, ať už jsme jedli cokoliv:-D
Druhý den jsme si půjčili skutr a vyrazili na obhlídku, po cestě jsme našli malou bílou pláž, pod mírným srázem, kde jsme byli úplně, ale úplně sami, bylo to něco neskutečnýho. Koupání bylo, jako si lehnout do nádherný vany, poprvé v životě jsme měla z moře varhánky:-)
Počasí navzdory očekávání bylo nádherné, a to celých 14 dní!!! Se skůtrem jsme objeli celý ostrov, viděli krásnou přírodu, původní vesnici a všechny lákadla. Dokonce jsme jeli na slonech, ale to nedoporučuju -hrozně na ně řvou a tahaj je za uši, taky mají s sebou bodáky….a v pralese nás málem snědli komáři…(repelent jsme od té doby měla pořád s sebou) Taky jsme se vydali na výlet lodí kolem okolních ostrovů a šnorchlovat – což byla naše premiéra a nikdy na to nezapomenu, byla to nááááádhera, korály, rybičky,barvy, horký moře…:-)
Na Lantě jsme vydrželi 5 dní, byla tam pohoda, klídek, žádný stres, spousta možností na výlety na skutru- potkali jsme leguána a hada a taky opice:-) Dál jsme se přesunuli na Phi-Phi, klasicky- vždyť jsme na dovolený systémem jsme si vybrali krásný pokoj v resortu:-) a šli na obchůzku. Tady je mnohem víc lidí a obchůdků a voda víc než azurová. Hned jsme si šli koupit šnorchlovací výlet. A vykoupat se. Už se nám taky pěkně loupali záda -místní aloe vera doporučuju -vzala jsem si ho i domu:-) Večer jsme šli na thajskou masáž, nejdřív nohou a pak hlavy ( na celé tělo jsme si netroufli-vypadalo to dost bolestivě:-)) ale byla to paráda!! Druhý den jsme vyrazili na výlet lodí, byl ještě krásnější než ten z Lanty, nádherná barva vody, šnorchlování, myslím, že bych tam vydržela pořád!!!!!!
Další den jsme si půjčili kajak a dopádlovali na monkey beach, kde bylo nádherně a pak ještě do krásných zálivů ostrova, chvíli jsem se bála, že jsme tak daleko, že nezvládnem dopádlovat zpátky, ale šlo to. Na kajaku a plážičkách jsme strávili celý den. Večer jsme se šli podívat na ohnivou show atd a dali jsme si jako už po tisícáté melounový shake, který už jsem zkoušla i doma, nemá to to kouzlo, ale i tak je vynikající:-))) Za celou dobu jsme potkali jen jeden český pár. Bylo to naprosto úžasný, stejně jako banánovo -čokoládová palačinka. Mňam!!! No a pak už nás čekala cesta do Bangkoku, jeli jsme zase busem z Krabi. Na několika místech ještě byla nedávná povodeň znát, ale nic zásadního. V Krabi jsme se ještě stihli jet podívat na chrám na skále, ale bylo děsivý vedro. Tohle pro mě byl největší nezvyk, být pořád ulepená -od vlhka, moře a potu… Cesta do Bangkoku proběhla dobře, unikli jsme pár nástrahám od taxikářů na soukromé autobusy a tak…a v pořádku dojeli. Kamarádi se teď z Thajska vrátili a vyprávěli, že jeli soukromým autobsem a cestou je vykradli i uvnitř, ne jen v zavazadlovém prostoru. Říkali, že pak objevili díru u řidiče, kterou se k zavazadlům dostávají a kradou…nic moc…Ale my jsme používali jen státní busy, kde jsme byli mezi místníma:-)
V Bangkoku jsem měla zajištěný hotel se snídaní, tak jsme si ho našli a hned vyrazili na průzkum- měli jsme na to jen 2 dny:-) Bylo to fascinující, ty rozdíly, chatrče a paláce….Taky jsem se nemohla dočkat těch nákupů, ale v podstatě jsem si nic nepřivezla, nenašla jsem nic, co by se nedalo koupit u nás na tržnici…Viděli jsme zlatého Budhu, jezdili metrem i lodí. Nechali se pitomě napálit od tuk-tukáře( ale byla to naše chyba- přítel úplně nerespektoval moje rady načerpané na Orbionu a občas trval na svém a pak se divil- ale co, alespoň na mě příště víc dá :-D
Byli jsme taky v obřím akváriu, což bylo drahý, ale vážně pěkný:-) Šli jsme na Khao San Road- abychom to viděli – spousta lidí, barů. krámů, hluku, jídla a smrádku:-) pak jsme zabloudili do uličky lásky, kde nám nabízeli spoustu zajímavých věcí :-D
No a pak už jsme se chystali na cestu domů. Musím upřímně říct, že jsem byla celkem unavená z jiné mentality, z dávání si pozor , z vedra…ale tohle je myslím jen o poprvé, když člověk neví co má přesně čekat. Na druhou stranu to byl úžasný, nezapomenutelný zážitek a strašně ráda si to jednou zopakuju:-)!!!!!

Cestopis měsíce

• Tudong, cesta mnicha

Chodí Thajskem s oholenou hlavou a nesmějí pod střechu. Spí na hřbitovech nebo v klášterních zahradách, často chodí bosi a bez slunečníku. Mniši na tudongu, tradiční buddhistické túře, která prověří, co ve vás je. Dva týdny, měsíc, půl roku, celý více

• Na mořském kajaku za Mokeny

Stačí pořídit si svoji loďku a můžete na vlastní pěst, zcela nerušeni, vnímat poklidnou krásu a pestrost tropického ráje. Thajské souostroví Ko Surin je zatím cestovním ruchem dotčeno málo a zažít tu můžete i pomalu vymírající tradice mořských nomádů více